تعداد بازدید : 43066
تعداد نوشته ها : 18
تعداد نظرات : 1
Normal
0
false
false
false
MicrosoftInternetExplorer4
وصیت نامه کوروش
من در طول مدت عمر
خود هر آرزویی که داشتم برآورده شد ، دست به هر کاری که زدم پیروز شدم دوستان و
یارانم از تدبیر من برخوردار بودند .دشمنانم جملگی فرمانم را با رقبت گردن نهادند.
قبل از من وطنم
سرزمین کوچک و گمنامی بود که هر سال مورد تاخت و تاز و تجاوز قرار می گرفت و حالا
درآستانه مرگ من ، آنرا بزرگترین و مقتدرترین و شریف ترین کشور آسیا به دست شما می
سپارم&
Normal
0
false
false
false
MicrosoftInternetExplorer4
پامپیاد آریانیسم
پاسداران فرهنگ ایران ، نژادگان کاویان
ایران را از یاد مبریم
من در قعر ضمیر خود
احساسی دارم چون گواهی گوارا و مبهمی که گاه بگاه بر دل می گذرد و آن اینست که
رسالت ایران به پایان نرسیده است. و شکوه و خرمی او بازخواهد گشت من یقین دارم که
ایران می تواند قد راست کند. کشوری نام آور و زیبا و سعادمتند گردد و آنگونه که در
خور تمدن و فرهنگ و سالخوردگی اوست نکته های ب
Normal
0
false
false
false
MicrosoftInternetExplorer4
زیارتگاه ها و آتشکده ها
آتشکده کاریان : نام دیگر آن
آتشکده آذرفرنبغ یا آذر خورداد است که در معنی می شود آتش فره ایزدی . مکان آن در
شهر فیروز آباد یا اردشیر خره یا اردشیر خوره در صد و بیست کیلومتری جنوب شیراز
است و کاخ بزرگ آن که توسط شاهنشاه اردشیر بابکان ساخته شده بود هم اکنون فرو ریخته
است . اردشیر به همین جهت نام شهر را ارتخشر خوره ( ارت خشتر ) نامید . در معنی کل
می شود شهر شکوه
Normal
0
false
false
false
MicrosoftInternetExplorer4
تاریخچه تکامل پرچم ایران
پیشینه
نخستین اشاره در
تاریخ اساطیر ایران به وجود پرچم، به قیام کاوه آهنگر علیه ظلم و ستم آژی
دهاک(ضحاک) بر میگردد. در آن هنگام کاوه برای آن که مردم را علیه ضحاک بشوراند،
پیش بند چرمی خود را بر سر چوبی کرد و آن را بالا گرفت تا مردم گرد او جمع شدند.
سپس کاخ فرمانروای خونخوار را در هم کوبید و فریدون را بر تخت شاهی نشانید.
فریدون
زرتشت و تجربه اروپا یک مدل برای جویندگان آزادیدکتر خسرو خزاعی (پردیس)همه میدانیم که تجربه ی گذشته چراغ راه حال و آینده است. و در این رابطه, من به این باورم که تجربه ی اروپا برای بدست آوردن آزادی و باز سازی یک هویت نوین برای خود, که از دوران رنسانس آغاز شد ونقش مهمی که زرتشت در این زمینه بمدت ٥٠٠ سال یعنی از سده ١٥ میلادی تا اواخر سده نوزدهم بازی کرد، میتواند بعنوان یکی از بهترین مدل ها برای جویندگان آزادی در دوران ما بکار گرفته شود.پژوهشهای بیشماری که از ٢٠٠ س
مروری دوباره بر جشن سده اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است .عالم برای از تو نوشتن مرا کم است .اکسیر من نه آن که مرا حرف تازه نیست من از تو می نویسم و این کیمیا کم است ... فردا جشن پیدایش آتش است ، بله جشن سده ، ما فردا در کوشک ورجاوند گرد هم می آییم تا بزرگترین آتش مقدس پاک بله پاک چون آتش زرتشت بی آلایش است را برپا کنیم و در آن هنگام به اوستا خوانی و نیایش بپردازیم .جشن ملی و دینی ما ایرانیان که از دوران پیشدادی به یادگار مانده گرامی باد. سعی می
خسرو پرویز ساسانی پس از انوشیروان، فرزند او هرمزد چهارم به پادشاهی رسید . اما بهدلیل بیسیاستی و سختگیری، موجب نارضایتی مردم را فراهم آورد و همچنین با تحقیر سردار بزرگ ایران، بهرام چوبین، موجب خشم لشکریان شد. بنابراین او را گرفتند و به قتل رساندند. سپس نوه انوشیروان، خسروپرویز بر تخت تکیه زد. اما بهرام چوبین پادشاهی را نپذیرفت و در جنگی که روی داد خسروپرویز شکست خورد و به روم پناهنده شد. و موریس، امپراتور روم او را فرزند خود خواند و چندی بعد خسروپرویز بههم
دین در دوران هخامنشیان با مطالعه سنگنوشتهها و حجاریهای باقیمانده و یافتشده در تختجمشید، میتوان بهخوبی به باورها و اعتقادات سران هخامنشی پی برد. چرا که صاحبان و دستوردهندگان ساختمان این بنا، بر تمام جزییات ساختمان این بنا نظارت داشتهاند تا همهچیز به حد کمال از آب درآید و بدین خاطر است که مشاهده میکنیم که چه از نظر ساختمانی، چه از نظر ترسیم تصویرهای برجسته و چه از نظر نوشتهشدن کتیبهها دقت بسیار زیادی بهک
خشایار شا و آرتمیس و رسوم ایرانیان باستان آرتیمیس (بزرگترین دریاسالار ایرانی)آرتمیس Artemis نخستین زن دریانورد ایرانی است که درحدود 2480 سال پیش،فرمان دریاسالاری خویش را از سوی خشایارشاه هخامنشی دریافت کرد و اولین بانویی میباشد که در تاریخ دریانوردی جهان در جایگاه فرماندهی دریایی قرار گرفته است. در سال 484 پیش از میلاد، هنگامی که فرمان بسیج دریایی برای شرکت در جنگ با یونان از سوی خشایارشاه صادر
سرزمینهایی که بخشی از ایئرینه وئیجه ( ایران ) است ائیرینه وئیجه : جزو اول این واژه همان ائیرینه است ( آریایی ) ولی جزو دوم آن وئیجه سخنهای بسیاری را در خود جای داده است . در سانسکریت واژه بیجه موجود است که به معنی تخم و نژاد می باشد . خاورشناسان بر این باورند که کل این واژه به معنی نژاد آریایی در پارسی امروزی معنی می دهد . در حقیقت به خاکهایی که نژادهای ایرانی در آن ساکن هستند ائیرئینه وئیجه گفته می شود . ایران به هیچ وجهه محدود ب07; مرزهای کنونی ایران نمی باشد . نام ایران در اوستا و نسکهای